StarTR.Net

Anasayfa | Haber Ara | Anketler | Sitene Ekle | RSS Kaynağı
Başbakan Recep Tayyip Erdoğan Aydın Doğan'a 1 hafta süre tanıdı  |  Anne Babam Gelmedi mi ?/ şiir  |  SÜSLÜ BAYKUŞ  |  Milli Eğitim Bakanı dan Lise son öğrencilerine müjdeli haber  |  TETAŞ)'nin Elektrikğe yaptığı zam yarğıya gidiyor  |  SEVGİLİ PEYGAMBER (SAV) İN EN GENİŞ TARİFİ  |  Hz.Ömer in adaleti ve gercek bir hikaya  |  Diyanet İşleri Başkanlığı FİTRE MİKTARINI AÇIKLADI  |  İNSANLIK TARİHİNDE ÖNEMLİ BİR DÖNÜM NOKTASI  |  İşte her zaman uygulayabileceğiniz gençlik tavsiyeleri..  |  ONLAR İSLAM DÜŞMANIYKEN ÖRNEK MÜSLÜMAN OLDULAR /kitap  |  Emekli Aylıkları eve teslim edilecek  |  Kullandığımız Akbil tarih oluyor Vakıf'ın 'göster-geç' kartı geliyor  |  Hava Durumu -HARİTALI  |  Didem Erol Süper Ajan K-9 adlı filmde rol arkadaşı Melih Ekener'i öptüğü için mahkemelik oldu  |  Oyuncu Tamer Karadağlı da facebook mağduru oldu  |  Deniz Seki, Harper's Bazaar'a İlginç itiraflarda bulundu  |  Mustafa Erdoğan dan Gülben Ergen e sürpriz kutlama  |  Ezginin Günlüğü - Düşler Sokağı Nostalji Klip  |  Tan-Yıldızlarda Kayar Video klibi  |  

Arama


Gelişmiş Arama

Emzirme konusunda bugüne kadar yapılan en büyük araştırma /Emzirme zeka artırıyor

Kanada'daki McGill Üniversitesi tarafından
yapılan yeni bir araştırma, emzirme ile artan zeka arasında güçlü
bağlantı buldu.

Kategori  Kategori : BayanLara ÖzeL
Yorumlar  Yorum Sayısı : 0
Okunma  Okunma : 70
Tarih  Tarih : 06 Mayıs 2008 21:29

 

Araştırmacılar, emzirme konusunda bugüne kadar yapılan bu en büyük
araştırmanın sonuçlarına göre, emzirme çocukların zekasını artırıyor ve
akademik başarılarını geliştiriyor.

Genel Psikiyatri Arşivlerinin yeni sayısında yayımlanan Emzirme ve Çocuk
Bilişsel Gelişimi başlıklı makalede doktor Michael Kramer, araştırma
sonuçlarının, 6,5 yıldır incelenen 14 bin çocuktan elde edildiğini
belirtiyor. Kramer, çalışmalarının, emzirmenin çocukları daha zeki
yaptığına dair bugüne kadar en güçlü kanıtı sağladığına da dikkat
çekiyor.

Kramer ve meslektaşları, Belarus'taki 31 hastane ve klinikte çocuklar
üzerinde yaptıkları araştırmada denek annelerin yarısından bebekleri
yalnızca emzirmelerini istedi. Bu, araştırmacılara, çocuğun bilişsel
gelişiminde emzirmenin etkisini ölçme imkanı tanıdı. Bu araştırma
sırasında annelerin zeka seviyeleri ya da bebekle olan bağları gibi
faktörler dikkate alınmadı.

Daha sonra bu çocukların bilişsel kabiliyetleri, çocukların doktorları
ve öğretmenleri tarafından yapılan zeka testleriyle ölçüldü. Testler
sonucunda yalnızca emzirilen çocuklardaki ölçümler önemli derecede
yüksek çıktı.

Emzirmenin beyin gelişiminde ve zeka üzerindeki etkisinin, çok sık
tartışılan bir konu olduğunu hatırlatan doktor Kramer, birçok
araştırmanın bir gruba dayandırılırken, bu araştırmanın rastgele bir
şekilde yapılmasından dolayı emzirme ile zeka arasında bir sonuç ortaya
çıkardığını ifade etti.

BBC'ye göre Kramer ayrıca, emzirmenin gözlemlenmiş bilişsel
faydalarının, anne sütündeki bazı maddelere mi, yoksa emzirme
sırasındaki fiziksel ve sosyal etkileşime mi bağlı olduğuna henüz
açıklık getirilmediğine dikkat çekti.


AA

Yazdırılabilir Sayfa Yazdırılabilir Sayfa | Word'e Aktar Word'e Aktar | Tavsiye Et Tavsiye Et | Yorum Yaz Yorum Yaz

BayanLara ÖzeL

En Çok Okunan Haberler

Radyo Dinle Tıkla

Son Dakika Haberleri

Şans Oyunları

Gazetelerin Web Sayfaları





Reklam

Türkiyenin Sanal Sohbet Odaları 2007 @ StarTR Network
RSS Kaynağı | Yazar Girişi

webmeydani.com

Altyapı: MyDesign Haber Sistemi